reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Michal Dobiaš

Michal Dobiaš

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nikdy som sa neuspokojil s tým, že svet sa nedá zmeniť! Vždy môžeme urobiť niečo, aby život okolo nás vyzeral lepšie. Nedostali sme predsa hlavu na to, aby sme ju sklonili, ruky na to, aby sme ich mali za chrbtom a srdce, aby bolo z kameňa. Začať od seba, nesedieť so založenými rukami. Chcem dokázať, že vytrvalosť a úsilie majú schopnosť poraziť pasivitu a ľahostajnosť. Stotožňujem sa s myšlienkou, že iba človek s veľkými cieľmi môže veľké veci dosiahnuť a o tom chcem aj písať. O mojich snoch, nápadoch, návrhoch, myšlienkach, ale aj malých krokoch, vďaka ktorým sa darí robiť Prievidzi krajšou. V súčasnosti som nezávislým poslancom Mestského zastupiteľstva v Prievidzi. Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyPráca s deťmi a mládežouMesto Prievidza

reklama

Mesto Prievidza

Prečo sú v Prievidzi knihy zadarmo?

Michal Dobiaš

Prečo sú v Prievidzi knihy zadarmo?

Nápad vytvoriť v Prievidzi knižnicu, kde si ľudia bezplatne nájdu zaujímavé knihy, som v sebe nosil dlhé mesiace. Nakoniec sa mi ho spolu s priateľmi podarilo zrealizovať priamo v priestoroch nákupného centra.

  • 21. aug 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 533x
  • 1
Vzhľad a stav mesta nás ovplyvňuje

Michal Dobiaš

Politika Vzhľad a stav mesta nás ovplyvňuje

Už nie je veľa čo povedať. Každý kandidát predstavil svoje plány a ukázal svoj volebný program aj seba samého. Do komunálnych volieb ostáva pár dní a dá sa už len obzrieť za seba. Urobte tak aj vy.

  • 10. nov 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 441x
V Prievidzi sa búrajú budovy – príbeh druhý

Michal Dobiaš

Politika V Prievidzi sa búrajú budovy – príbeh druhý

Každý, kto sa prešiel po prievidzskom sídlisku Kopanice si určite všimol chátrajúce, nefunkčné, nebezpečné, jednoducho zbytočne strašiace budovy. Tie v minulosti slúžili ako dotláčacie stanice k už nevyužívanej sústave tepelných rozvodov. Dlhé roky sa nevyužívali a pomaličky chátrali. V minulosti mali svoje opodstatnenie, no dnes predstavovali estetickú jazvu sídliska.

  • 18. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 758x
  • 0
Vydal som novú knihu o histórii Prievidze.

Michal Dobiaš

Vydal som novú knihu o histórii Prievidze.

Keď sa mi do rúk dostala prvá stará pohľadnica nášho mesta, ostal som ako obarený. Ten okamih si pamätám dodnes. S bázňou som chytil staručký papier a opatrne vnímal roky doň vpísané. Začal som ich zbierať a nakoniec som sa rozhodol o pocity a ich príbehy podeliť s obyvateľmi nášho mesta.

  • 9. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 621x
  • 0
Rozhľadňa v Lesoparku znova ožila

Michal Dobiaš

Rozhľadňa v Lesoparku znova ožila

Nežila už dávno. Dá sa povedať, že iba dožívala. Rozhľadňa v Lesoparku, ktorú si pamätáme z detstva. Ja som z nej prvý raz v živote videl jeleňa, keď som ako malý chodil do týchto miest s rodičmi. Rozhľadňa patrila nám všetkým, ale keď potrebovala upraviť, pomôcť v zápase s kyslými dažďami a zubom času, akoby bola ničia.

  • 6. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 114x
  • 1
reklama
Aktívny poslanec dokáže meniť mesto

Michal Dobiaš

Politika Aktívny poslanec dokáže meniť mesto

Poznáte poslancov a ich prácu? Prečítajte si, čo sa dá urobiť z pozície poslanca mestského zastupiteľstva a ako na tom môžu spolupracovať aj obyvatelia.

  • 19. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 494x
Prievidzi stačí 15 poslancov

Michal Dobiaš

Politika Prievidzi stačí 15 poslancov

Na nasledujúcom Mestskom zastupiteľstve sa bude rokovať o znížení počtu poslancov zo súčasného počtu 31 na maximálne 25. Dôvodom je výrazný pokles obyvateľov. Zníženie počtu poslancov je asi jediný pozitívny efekt toho, že Prievidžanov je z roka na rok menej. Medzi kolegami poslancami prevláda názor, že zastupiteľstvo stačí okresať na úroveň 25 poslancov. Reálne ich však stačí aj 15.

  • 23. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 915x
  • 2
Zachránili sme ďalšiu prievidzskú pamätihodnosť

Michal Dobiaš

Politika Zachránili sme ďalšiu prievidzskú pamätihodnosť

História nášho mesta ma fascinuje. Nie je nič krajšie, ako prejsť ulicami a pokochať sa skvostnými historicky aj architektonicky hodnotnými stavbami. Nie je však nič žalostnejšie, ak pustnú a devastujú ich vandali. Je to akoby sme kašľali na vlastnú históriu, ale aj na našu budúcnosť. Preto som na rokovaní Mestského zastupiteľstva dňa 25.03.2014 navrhol, aby si Mesto Prievidza uplatnilo vlastnícke právo k pomaly chátrajúcej Kaplnke Nepoškvrneného Srdca Panny Márie, správne nazývanej ako Božia muka. To sa stalo skutočnosťou na rokovaní MsZ v apríli.

  • 10. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 642x
  • 0
Príbeh jednej budovy – zbúrať!

Michal Dobiaš

Príbeh jednej budovy – zbúrať!

Často sa mi zdalo, že ide o boj s veternými mlynmi. Budova bývalej dotláčacej stanice v centre obytnej štvrte prievidzského sídliska Kopanice bola nielen odstrašujúca, ale aj nebezpečná. Napriek tomu trvalo päť rokov, kým sa mi podarilo docieliť jej zbúranie. Aktuálne sa zuby buldozéra zahryzli do stavby a vytvárajú priestor pre bezpečnejšie bývanie, viac zelene a lepší život. Búranie potrvá pár hodín, možno dní, ale proces, ktorý bolo potrebné absolvovať predstavoval doslova maratón cez prekážky. Posúďte sami.

  • 25. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 692x
  • 3
V Prievidzi zachraňujú stromy prázdne schránky

Michal Dobiaš

V Prievidzi zachraňujú stromy prázdne schránky

Dal som sa do váženia. Nie som zástancom novoročných redukčných diét, preto som na váhu postavil reklamné letáky z mojej schránky. Za týždeň do nej kolportéri naládovali približne 0,5 kilogramu letákov. Amazonský prales tak končí nehanebne na dne mojej poštovej schránky. Preto som sa rozhodol. Za rok schudnem o rovných 25 kilogramov papiera. Idete do toho so mnou?

  • 15. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 324x
  • 0
reklama
Kočovné stánky zmiznú z prievidzského námestia.

Michal Dobiaš

Kočovné stánky zmiznú z prievidzského námestia.

Desiatky rokov obyvatelia Prievidze chodili po Námestí slobody s jediným pocitom. Nespokojnosti. Zatiaľ čo ostatné mestá kultivovali svoje historické centrá, alebo ich premenili na moderné a dynamické strediská života, v Prievidzi okupovali námestie „kočovné" stránky. Viackrát sme sa týmto problémom zaoberali aj na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Prievidzi. Úsilie nebolo márne. Stánky začínajú miznúť a do centra sa môže vrátiť čulý život.

  • 18. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 087x
  • 1
Hľadajme riešenia pre nedostatky Prievidze

Michal Dobiaš

Hľadajme riešenia pre nedostatky Prievidze

Určite veľmi dobre viete, o čom rozprávam. Každý, kto sa premáva Prievidzou si už určite všimol budovy, priestory či ,,architektonické výjavy", ktoré už dávno stratili svoj význam, krásu či funkčnosť. Ak by som sa vás spýtal, čomu by ste v našom meste chceli vdýchnuť nový život, ako by ste mi odpovedali?

  • 9. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 519x
  • 0
Parkovanie v Prievidzi bude zákonné!

Michal Dobiaš

Parkovanie v Prievidzi bude zákonné!

O tom, že v Prievidzi je problém s parkovaním som už písal. Okresná prokuratúra v Prievidzi totiž opakovane navrhovala zrušiť uznesenia Mestského zastupiteľstva, ktoré sa týkajú systému parkovania v Prievidzi. Ešte v marci tohto roku podala Mestskému zastupiteľstvu v Prievidzi prokuratúra protest proti uzneseniam zastupiteľstva číslo 369/2011 a 370/2011 zo dňa 13. 12. 2011, ktoré boli prijaté na účel realizácie regulácie statickej dopravy v centrálnej mestskej parkovacej zóne mesta Prievidza. Prokurátorka vtedy žiadala, aby Mestské zastupiteľstvo tieto uznesenia zrušilo.

  • 9. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 416x
  • 0
Staré pohľadnice Prievidze sa dočkali ďalšieho vydania

Michal Dobiaš

Staré pohľadnice Prievidze sa dočkali ďalšieho vydania

Keď som pred rokom ponúkol autentické zábery starej Prievidze v limitovanej edícii pohľadníc, verím, že som tým potešil nielen zberateľov, ale aj mnohých Prievidžanov či návštevníkov, túžiacich po peknej pamiatke z návštevy okresného mesta. Ako dlhoročný zberateľ som sa rozhodol, postupne ich vydávať.

  • 18. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 826x
  • 1
Kde končia peniaze za odpad?

Michal Dobiaš

Kde končia peniaze za odpad?

Mesto Prievidza zarába na poplatkoch za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Peniaze poplatníkov majú byť použité výlučne na náklady spojené s odpadovým hospodárstvom. To hovorí zákon. Prax je však iná a peniaze putujú aj na splácanie úverov. Poďme ale pekne po poriadku.

  • 20. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 717x
  • 2
reklama
Môj pohľad – čo sa deje okolo tepelného hospodárstva v Prievidzi?

Michal Dobiaš

Môj pohľad – čo sa deje okolo tepelného hospodárstva v Prievidzi?

Na rokovaní Mestského zastupiteľstva v Prievidzi dňa 30. júla 2013 primátorka mesta navrhla doplniť program rokovania o nový bod: „Informácia spoločnosti VNG Slovakia, spol. s. r. o., o zámere predať akcie spoločnosti PTH, a.s." O tom, že vedenie mesta navrhuje predať hnuteľný a nehnuteľný majetok slúžiaci na dodávku tepla a teplej vody do centrálneho zásobovania na území mesta Prievidza sa poslanci dozvedeli až pri prerokovávaní tohto bodu programu.

  • 3. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 916x
  • 0
O zákonnosti parkovania v Prievidzi definitívne rozhodne súd!

Michal Dobiaš

O zákonnosti parkovania v Prievidzi definitívne rozhodne súd!

Okresná prokuratúra v Prievidzi sa nevzdáva a opakovane navrhuje zrušiť uznesenia Mestského zastupiteľstva, ktoré sa týkajú systému parkovania v Prievidzi. Ešte v marci tohto roku podala prokurátorka Mestskému zastupiteľstvu v Prievidzi protest prokuratúra proti uzneseniam zastupiteľstva číslo 369/2011 a 370/2011 zo dňa 13. 12. 2011, ktoré boli prijaté na účel realizácie regulácie statickej dopravy v centrálnej mestskej parkovacej zóne mesta Prievidza.

  • 8. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 308x
  • 0
Parkovanie v Prievidzi zákonne a pre ľudí

Michal Dobiaš

Parkovanie v Prievidzi zákonne a pre ľudí

Po zverejnení stanoviska Okresnej prokuratúry v Prievidzi, ktorá navrhuje zrušiť uznesenia Mestského zastupiteľstva, ktoré sa týkajú systému parkovania v Prievidzi sa vedú mnohé polemiky o tom, že by sa systém parkovania v Prievidzi mal zrušiť. Preto by som rád predstavil môj pohľad na parkovanie v centrálnej mestskej parkovacej zóne.

  • 15. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 837x
  • 4
Parkovanie v Prievidzi je v rozpore zo zákonom!

Michal Dobiaš

Parkovanie v Prievidzi je v rozpore zo zákonom!

Okresná prokuratúra v Prievidzi navrhuje zrušiť uznesenia Mestského zastupiteľstva, ktoré sa týkajú systému parkovania v Prievidzi. Primátorka zrejme podcenila argumenty v procese zavádzania, a teraz tak vytvorila obrovské množstvo problémov. Namiesto zodpovedného a najmä právne čistého vyriešenia parkovania v meste už takmer rok funguje nepodarok, ktorý je v rozpore so zákonom.

  • 5. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 234x
  • 7
Balíčky pre prváčikov pomohli a zaujali

Michal Dobiaš

Balíčky pre prváčikov pomohli a zaujali

V septembri minulého roka som pri príležitosti otvorenia školského roka 2012/2013 daroval balíčky so školskými potrebami pre všetkých prváčikov, ktorí nastúpili do Základnej školy na Mariánskej ulici Naplnil som tým svoj verejný prísľub zo začiatku minulého roka o tom, že každý prvák, ktorý nastúpi do tejto školy  dostane odo mňa ako poslanca mestského zastupiteľstva balíček so sadou školských pomôcok.

  • 29. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 851x
  • 15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu