reklama

V Prievidzi sa búrajú budovy – príbeh druhý

Každý, kto sa prešiel po prievidzskom sídlisku Kopanice si určite všimol chátrajúce, nefunkčné, nebezpečné, jednoducho zbytočne strašiace budovy. Tie v minulosti slúžili ako dotláčacie stanice k už nevyužívanej sústave tepelných rozvodov. Dlhé roky sa nevyužívali a pomaličky chátrali. V minulosti mali svoje opodstatnenie, no dnes predstavovali estetickú jazvu sídliska.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Budova bývalej dotláčacej stanice na ulici M. Gorkého.
Budova bývalej dotláčacej stanice na ulici M. Gorkého.  (zdroj: Michal Dobiaš)

Prečo by mali byť stále ich súčasťou? Položil som si zmysluplnú otázku a začal konať. Niekoľko rokov som sa snažil o zbúranie dotláčacej stanice na Ulici V. Benedikta. Podarilo sa! V súčasnosti si budú môcť vydýchnuť aj obyvatelia Ul. M. Gorkého. Budova dotláčacej stanice na tejto ulici sa premení na sutiny a nahradí ju nová zeleň.

Neopodstatnenosť a priam nadbytočnosť prázdnej budovy dotláčacej stanice na Ulici M. Gorkého som si všimol dávnejšie. Nespokojní so stavbou boli aj obyvatelia sídliska. Reálne hrozilo, že sa časom budova dostane do ešte horšieho stavu a za pár drobných ju niekto kúpi a premení na autoservis, krčmu alebo herňu. Práve tohto sa báli obyvatelia, ktorí sa na mňa obracali s prosbou o pomoc. Poznali už moju aktivitu pri búraní prvej dotláčacej stanice a verili, že by sa to mohlo podariť aj teraz. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémom bolo, že dotláčacia stanica nebola v majetku mesta. Takže zbúrať cudziu stavbu predstavovalo pre mnohých niečo, čo sa nedá, lenže toto slovo ja v slovníku nemám. Stavba bola majetkom akciovej spoločnosti Prievidzské tepelné hospodárstvo, v ktorej má mesto 51-percentný podiel. Preto som ešte minulý rok oslovil spoločnosť PTH a navrhol možnosť, ako spraviť sídlisko krajším.

Koniec príbehu poznáte. Na ulici M. Gorkého začína čulý stavebný ruch. Búracie povolenie je vydané a začína sa s odstraňovaním stavby. Na pozemku po dotláčacej stanici vyrastie malý park. Pribudne tak zeleň, ktorá prievidzským sídliskám tak žalostne chýba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj tento úspech ma presvedčil, že spraviť mesto krajším sa dá. Stále verím a boj nevzdávam. A to ani v prípade, keď mi niekto povie: „NEDÁ SA.“ Pretože chcieť, je silnejšia motivácia ako musieť. A keď to chceme všetci spolu, tak to aj dokážeme.

Búranie budovy
Búranie budovy (zdroj: Michal Dobiaš)
Búranie budovy
Búranie budovy (zdroj: Michal Dobiaš)
Michal Dobiaš

Michal Dobiaš

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nikdy som sa neuspokojil s tým, že svet sa nedá zmeniť! Vždy môžeme urobiť niečo, aby život okolo nás vyzeral lepšie. Nedostali sme predsa hlavu na to, aby sme ju sklonili, ruky na to, aby sme ich mali za chrbtom a srdce, aby bolo z kameňa. Začať od seba, nesedieť so založenými rukami. Chcem dokázať, že vytrvalosť a úsilie majú schopnosť poraziť pasivitu a ľahostajnosť. Stotožňujem sa s myšlienkou, že iba človek s veľkými cieľmi môže veľké veci dosiahnuť a o tom chcem aj písať. O mojich snoch, nápadoch, návrhoch, myšlienkach, ale aj malých krokoch, vďaka ktorým sa darí robiť Prievidzi krajšou. V súčasnosti som nezávislým poslancom Mestského zastupiteľstva v Prievidzi. Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyPráca s deťmi a mládežouMesto Prievidza

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu