reklama

Staré pohľadnice Prievidze sa dočkali ďalšieho vydania

Keď som pred rokom ponúkol autentické zábery starej Prievidze v limitovanej edícii pohľadníc, verím, že som tým potešil nielen zberateľov, ale aj mnohých Prievidžanov či návštevníkov, túžiacich po peknej pamiatke z návštevy okresného mesta. Ako dlhoročný zberateľ som sa rozhodol, postupne ich vydávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Ulička vedúca z námestia ku kostolu piaristov, bola Prievidžanmi nazývaná aj Zlatá ulička. Nie podľa bohatstva jej obyvateľov, ale podľa malebnosti domov. Od roku 1933 nesie názov Moyzesova.
Ulička vedúca z námestia ku kostolu piaristov, bola Prievidžanmi nazývaná aj Zlatá ulička. Nie podľa bohatstva jej obyvateľov, ale podľa malebnosti domov. Od roku 1933 nesie názov Moyzesova. 

Staré pohľadnice, zachytávajúce dobové pohľady na dnes už často zaniknuté objekty, ktoré postupom rokov ustúpili modernej výstavbe, sú mojou vášňou. Rád odhaľujem skryté tajomstvá týchto zaujímavých obrázkov a sledujem i predstavujem si, o čom všetkom dokážu pohľadnice vypovedať. A keďže chcem tieto pocity sprostredkovať čo najširšej verejnosti, rozhodol som sa pohľadnice vydať.

V týchto dňoch uzrela svetlo sveta už druhá séria šiestich pohľadníc Prievidze s historickým nádychom. Môžeme sa v nej pokochať pohľadom na také skvosty, ako Zlatú uličku, vedúcu z hlavného námestia ku kostolu piaristov (dnešná Moyzesova ulica), ktorá bola pomenovaná nie podľa bohatstva jej obyvateľov, ale podľa malebnosti domov, ktoré tu stáli. Zaujímavý je aj pohľad na železničnú stanicu krátko po otvorení v roku 1896, keď mala iba tri koľaje či na Nádražnú ulicu (dnešnú Hviezdoslavovu ulicu), vedúcu po železničnú stanicu, ktorá bola poliata olejom, aby sa na nej neprášilo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paralelu medzi históriou a súčasným pôsobením v orgánoch mesta, keďže som dlhoročným poslancom prievidzského mestského zastupiteľstva, vidím celkom zreteľne. Vždy ma zaujímalo všetko, čo sa akýmkoľvek spôsobom dotýkalo nášho mesta a preto som vďačný osudu, že mi umožnil venovať sa jeho aktuálnemu stavu a prostredníctvom mojej zberateľskej vášne i dobám dávno minulým. Mojím zámerom je uchovávať a rozvíjať dedičstvo našich predkov aj pre budúce generácie a preto budem vo svojej činnosti i naďalej pokračovať.

Týmto chcem vyzvať a poprosiť všetkých spoluobčanov, ak máte doma pohľadnice, alebo iné dokumenty viažuce sa k prievidzskej histórii, kontaktujte ma, určite sa o tieto artefakty vhodne postarám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac informácií nájdete na www.fb.com/pohladnice alebo na www.michaldobias.sk

Michal Dobiaš

Michal Dobiaš

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nikdy som sa neuspokojil s tým, že svet sa nedá zmeniť! Vždy môžeme urobiť niečo, aby život okolo nás vyzeral lepšie. Nedostali sme predsa hlavu na to, aby sme ju sklonili, ruky na to, aby sme ich mali za chrbtom a srdce, aby bolo z kameňa. Začať od seba, nesedieť so založenými rukami. Chcem dokázať, že vytrvalosť a úsilie majú schopnosť poraziť pasivitu a ľahostajnosť. Stotožňujem sa s myšlienkou, že iba človek s veľkými cieľmi môže veľké veci dosiahnuť a o tom chcem aj písať. O mojich snoch, nápadoch, návrhoch, myšlienkach, ale aj malých krokoch, vďaka ktorým sa darí robiť Prievidzi krajšou. V súčasnosti som nezávislým poslancom Mestského zastupiteľstva v Prievidzi. Zoznam autorových rubrík:  Skutočné príbehyPráca s deťmi a mládežouMesto Prievidza

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu