Parkovanie v Prievidzi zákonne a pre ľudí

Autor: Michal Dobiaš | 15.4.2013 o 15:55 | (upravené 15.4.2013 o 16:25) Karma článku: 6,03 | Prečítané:  765x

Po zverejnení stanoviska Okresnej prokuratúry v Prievidzi, ktorá navrhuje zrušiť uznesenia Mestského zastupiteľstva, ktoré sa týkajú systému parkovania v Prievidzi sa vedú mnohé polemiky o tom, že by sa systém parkovania v Prievidzi mal zrušiť. Preto by som rád predstavil môj pohľad na parkovanie v centrálnej mestskej parkovacej zóne.

 Miroslav Ferčák

Zrušiť alebo nezrušiť?

Nezrušiť. Nie som zástancom zrušenia systému parkovania v centrálnej mestskej parkovacej zóne v Prievidzi (ďalej len CMPZ). Predsa len, prinieslo čiastočne svoje ovocie. Je pravdou, že pred zavedením tohto parkovania v CMPZ občania, pracujúci v centre mesta, zaparkovali svoje auto v meste ráno pred príchodom do práce a parkovali tam, až kým nešli z práce domov. Potom občania, ktorí si potrebovali vybaviť v meste svoje povinnosti a potrebovali zaparkovať na hodinu – dve, nemali kde parkovať. Preto si myslím, že statickú dopravu v centrálnej mestskej parkovacej zóne treba do určitej miery regulovať.

 

Pravidlá treba ale zmeniť

1)      Som zástancom toho, aby občania, ktorí majú trvalý pobyt v centrálnej mestskej parkovacej zóne v Prievidzi mali rezidentské karty vydávané bezplatne. Považujem za nehoráznosť, že diskriminujeme časť vlastných obyvateľov mesta a nútime ich zakúpiť si rezidentskú kartu na parkovanie, hoci im nevieme zabezpečiť, že budú mať kde parkovať.

2)      Prvá hodina parkovania by mala byť bezplatná. Technicky ale treba vyriešiť spôsob, ako to zabezpečiť.

3)      Treba vyriešiť problém parkovania pre návštevy, ktoré idú navštíviť svojich príbuzných, bývajúcich v centrálnej mestskej parkovacej zóne v Prievidzi.

 

Parkovanie musí byť zákonné

Systém parkovania musí byť zákonný a nemôže byť predmetom spochybňovania. Preto považujem za dôležité:

 

1)      Vyhovieť protestu prokurátora a schváliť Všeobecne záväzné nariadenie mesta, kde budú určené úseky miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel, výšku úhrady za dočasné parkovanie, spôsob jej platenia a spôsob preukázania jej zaplatenia.

2)      Parkovanie aj naďalej môže prevádzkovať spoločnosť UNIPA. Je však potrebné, aby s ňou mesto podpísalo mandátnu zmluvu, (alebo iný typ zmluvy) na základe ktorej bude UNIPA prevádzkovať systém parkovania v Prievidzi, pričom UNIPA celý výnos odovzdá mestu Prievidza a mesto následne zaplatí UNIPE náklady spojené s prevádzkovaním parkovacieho systému.

 

Tieto návrhy sú mojím vkladom do spoločnej diskusie a hľadania spoločného konsenzu, ktorý pomôže čo najviac občanom a návštevníkom Prievidze. Mrzí ma, že komunikácia mesta sa vedie v štýle „poukazovania na druhých a vyviňovania sa“ namiesto toho, aby aktívne a v súlade so zákonom hľadali riešenia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Populisti získajú, euro môže skončiť. O čom rozhodli Taliani

V Rakúsku populizmus prehral, v Taliansku mu môže rezignácia premiéra pomôcť. Neúspešné referendum vystrašilo trhy.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

BLOG MIROSLAVA BEBLAVÉHO

Beblavý: Porušil Lajčák pri Evke zákon? Takmer s istotou

Dôležité je, či bol porušený verejný záujem.


Už ste čítali?